بررسی ریاضیات در آموزش اقتصاد
در این مقاله به بررسی وسعت حوزهی ریاضیات در اقتصاد و کاربرد هر یـک از مباحث ریاضی در تئوریهای اقتصادی پرداخته شده است. همچنین، در راسـتای ارزیابی میزان تسلط دانشجویان دورههای تحصیلات تکمیلی دانشگاههای ایران با مهمترین مباحث ریاضی که در علم اقتصاد استفاده شـده، پرسـشنامهای تـدوین گردیده است که در آن میزان آشنایی دانشجویان با مباحث مختلف در ریاضـیات سنجیده شده است. یافتههـای ایـن تحقیـق بیـانگر آن اسـت کـه دانـشجویان تحصیلات تکمیلی ایران 1 بر ریاضیاتی مسلط هستند که مربوط بـه دورهی قبـل از 1960 است و این دانش ریاضی علیرغم اهمیت آن، امروزه نقش بسیار ضـعیفی در فهم کتب و مقالات اقتصادی دارد. در مجموع، یافتههای تحقیق بیانگر آن است که با وجود آنکه ریاضیات دورهی چهارم (از سالهای 1990 به بعد) نقـش بـسزایی در تبیین و توسعه تئوریهای جدید اقتصادی داشته است، ولی دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته اقتصاد در کشور، آشنایی چندانی با این مباحث ندارند و به ضرورت آن نیز پی نبردهاند. 2
با سلام و عرض احترام
اگر دوست دارین بازدیدکنندگان وبلاگتون به صورت کاملا رایگان و 100% واقعی افزایش پیدا کنن ، توصیه می کنم که اون رو در سایت دنیس ثبت کنید.
با ثبت آدرس وبلاگ در سایت دنیس ؛ علاوه بر افزایش تعداد بازدیدکنندگان وبلاگ، می تونید درآمد حرفه ای و پایدار داشته باشین.
با تشکر https://dnis.ir/smart/dnis