ریاضیات و آمار برای اقتصاد

این وبلاگ به دروس ریاضیات و آمار و سایر دروس کمی در رشته اقتصاد اختصاص دارد.

ریاضیات و آمار برای اقتصاد

این وبلاگ به دروس ریاضیات و آمار و سایر دروس کمی در رشته اقتصاد اختصاص دارد.

ریاضیات  و آمار برای اقتصاد

قاعده نظم 2

يكشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۵ ق.ظ

قاعده نظم 2. به فعالیتی چالش برانگیز بپردازید.

  برای تقویت قدرت تفکر و ارادۀ خویش، دست به کاری بزنید یا طرحی را اجرا کنید که خلاقیت تان را شکوفا می کنه. در واقع همه کارهای شما نباید کارهای روزمره و ساده باشد. قرار نیست همه کارهایی که شما انجام  میدید نتایج مشخص و از پیش معلوم داشته باشه. قرار نیست همیشه وارد مسائلی بشید که نتیجه اون از قبل کاملا معلومه. در کنار سایر کارهای روزمره و معمولی ، حداقل یک برنامه و هدف چالش برانگیز برای خودتون در نظر بگیرید و در انجام دادن صحیح و کامل اون پافشاری کنید.

کاری که انتخاب می کنید باید دو تا شرط داشته باشه:

1- انجام دادنش ضروری باشه

2- خیلی سخت تر از کارهای فعلی شما نباشه (اگه کار مورد نظر بیش از حد سخت باشه بجای شکوفا کردن خلاقیت، فقط شمارو نا امید میکنه. مثلا اگه تیم فوتبال پاکستان- که تا حالا جام جهانی نرفته- بخواد بدون مقدمه با تیمهای خیلی قوی - مثل برزیل - بازی کنه بدون شک نتیجه خوبی نمیگیره ولی اگه با تیمهایی که قدری بالاتر از خودش هستن بازی کنه باعث پیشرفتش میشه. ولی اگه قرار باشه همیشه با تیمهای ضعیفتر از خودش بازی کنه- مثلا مالدیو- باعث میشه ضعیفتر بشه و پیشرفت نکنه)

این کار شما را وادار میکنه که از قوای ذهنی و جسمی تان بیشتر استفاده کرده و در کار خودتون انضباط داشته باشید (چون احساس خواهید کرد اگر سهل انگاری کنید نتیجه خوبی نمیگیرید).

اگه همه کارهای شما ساده و معمولی و با نتایج از قبل مشخص باشه، نیازی به بازدهی و کار بیشتر نمی کنید و نیازی به استفاده بهتر از وقتتون نخواهید داشت. در این مسیر باقی بمانید و ببینید که توانایی شما بیش از آن است که خودتون می پندارید. این طوری به خودتون ثابت می کنید که توانایی شما بیشتر از اون چیزیه که قبلا فکر میکردید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۸
الف

نظرات  (۱)

سلام.
بسیارعالی
با آرزوی موفقیت روزافزون برای شما استادبزرگوار

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی